Teachers’ Workshop – the future of the course

By 21 July 2019July 22nd, 2019Bachelor Degree

Workshop con i docenti del CCS di prodotto

By 21 July 2019July 22nd, 2019Laurea Triennale

Last 11th of July, teachers of Polimi dedicated a day to think about the future of the course of Product Design.
During the day, the structured teachers of the course of study asked themselves about the future of the three-year degree. How will the course be transformed in a couple of years? And what will it be like in 10 years’ time?

The day began with a presentation on the updates requested by the ministry, and then moved on to a series of small “pills” in the form of a presentation that aimed to provide food for thought on how the world of design is evolving, so as to understand some points to be taken into account by imagining the future of design.

The day continued with a workshop phase, in which structured teachers and student representatives, divided into teams, worked in a co-design session to imagine both a near and a remote future for our course. In fact, they tried to imagine what the CCS would look like both in a few years and in 10 years’ time. Once this reflection had been carried out, the workshop ended with a convergent phase in which a series of ideas emerged to write the manifesto of tomorrow’s course of study.

L’11 luglio si è svolta una giornata dedicata al futuro del corso di studio in prodotto.
Durante la giornata, i docenti strutturati afferenti al corso di studio si sono interrogati sul futuro della laurea triennale. Come si trasformerà il corso di studi tra un paio d’anni? E come sarà tra 10 anni?

La giornata si è aperta con una presentazione sugli aggiornamenti richiesti dal ministero, per poi passare a una serie di piccole “pillole” sottoforma di presentazione che puntavano a fornire spunti di riflessione su come il mondo del design si sta evolvendo, in modo da comprendere alcuni punti da tenere in considerazione immaginando il futuro del design.

La giornata è continuata con una fase di workshop, in cui i docenti strutturati e i rappresentanti degli studenti, divisi in team, hanno lavorato in una sessione di co-design per immaginare sia un futuro prossimo, che uno remoto per il nostro corso. Infatti, si è tentato di immaginare come sarà il CCS sia tra qualche anno che tra 10 anni. Una volta svolta questa riflessione, il workshop è terminato con una fase convergente in cui sono emersi una serie di spunti per scrivere il manifesto del corso di studi di domani.

Leave a Reply